|
Z mapą łatwiej -zajęcia zintegrowane
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 8409 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Przedstawiam Państwu scenariusz zajęć zintegrowanych dla klasy drugiej. Scenariusze przewiadziany jest na cały dzień lekcyjny.
SCENARIUSZ ZAJĘĆ ZINTEGROWANYCH DLA KLASY II
TEMAT: Z MAPĄ ŁATWIEJ
Porządkowanie i wykorzystanie informacji oraz zdobytej wiedzy. Tworzenie map pogody. Planowanie podróży z wykorzystaniem mapy. Rozwiązywanie zadań tekstowych na obliczenia zegarowe. Tworzenie pracy plastycznej z masy solnej.
CELE OPERACYJNE: Uczeń potrafi :
- stosować zasady ortograficzne( pisownia nazw miast wielką literą)
- wskazać na mapie i nazwać kierunki świata
- odszukać wybrane miasta
- uzupełnić tabelę i mapę podanymi informacjami
- przedstawić prognozę pogody z wykorzystaniem oznaczeń
- wspólnie z grupą zaplanować podróż po Polsce z wykorzystaniem mapy
- przedstawić swoja propozycję klasie wykorzystują mapę
- rozwiązać zadanie matematyczne na obliczenia zegarowe
- zaplanować i wykonać prace plastyczną z masy solnej
- ocenić swoją pracę na zajęciach
FORMA PRACY: indywidualna, grupowa, zbiorowa
MATODY NAUCZANIA: praca z mapą, obserwacja, praca w grupach, rozmowa, projekt, czynnościowa
ŚRODKI DYDAKTYCZNE: mapa fizyczna Polski, karty pracy dla uczniów, karty z informacjami, masa solna.
PRZEBIEG ZAJĘĆ:
- Rozmowa wstępna z uczniami na temat dzisiejszych zajęć.
- Przypomnienie kierunków świata, wskazanie ich na mapie fizycznej Polski.
- Rozdanie kart pracy / na tablicy w klasie nauczyciel rysuje taka samą mapę Polski jak maja uczniowie na kartach pracy/
- Uczniowie oznaczają wskazywane kierunki świata na swoich mapkach.
- Podpisują zaznaczone miasta nazwami korzystając z mapy ściennej lub mapek w podręcznikach. (ćw.s.34"Świat ucznia")
- Rozmowa na temat tabelki umieszczonej pod mapką- wytłumaczenie zadania do wykonania, rozdanie prognoz pogody dla poszczególnych miast, przypomnienie oznaczeń (narysowane są na tablicy)
- Uczniowie korzystając z informacji zawartych w prognozach mają za zadanie umieszczenie ich w swoich tabelkach.
- Naniesienie informacji z tabelek na mapki i na mapę narysowaną na tablicy. /jeden uczeń podchodzi do tablicy inni wykonują prace na swoich kartach/
- Przerwa śródlekcyjna
- Praca w grupach. /na czas/
Każda grupa dostaje kartkę na której mają napisać trasę wycieczki po Polsce. Wykorzystując mapę i swoje wiadomości mają za zadanie zaplanować trasę /Warunek: musi być określony kierunek i środek lokomocji/ Np. Z Warszawy wyruszamy autokarem w kierunku północnym do Olsztyna....
- Przedstawienie swoich propozycji przez przedstawicieli grup z wykorzystaniem mapy fizycznej Polski.
- Wspólne redagowanie i zapisywanie do zeszytów trasy podróży.
Np. Wyruszamy autokarem z Warszawy w kierunku północnym do Olsztyna, potem w kierunku północno-zachodnim do Gdańska. W Gdańsku wsiadamy na statek i płyniemy wzdłuż brzegu na zachód do Szczecina. W Szczecinie wsiadamy w pociąg na południe do Wrocławia. Z Wrocławia w kierunku południowo-wschodnim autokarem do Krakowa. Z Krakowa płyniemy po Wiśle do Warszawy.
- Zadania matematyczne - rozwiązywanie w zeszytach / treści zadań tekstowych umieszczone na odwrotnej stronie kart pracy/
Uczniowie wypisują dane, szukane, piszą rozwiązanie i odpowiedź.
Zad.1 Uczniowie klasy 2 e pojechali na wycieczkę. Wsiedli w Warszawie do autokaru o godzinie 7 rano. W Gdańsku byki o godzinie 1 po południu. Ile godzin trwała podróż?
Zad.2 Dzieci płynęły 5 godzin wodolotem wzdłuż wybrzeża. Wyruszyli z Gdańska w południe. O której godzinie byli w Szczecinie?
- Zajęcie plastyczne.
Przed przystąpieniem do pracy uczniowie przygotowują miejsca na ławkach, potrzebne materiały /gazeta ochronna na ławkę, podkładka/ Nauczyciel rozdaje porcje masy solnej. Uczniowie sami planują co chcą ulepić /warunek : temat pracy musi wiązać się z dzisiejszymi zajęciami/ np.: odznaka podróżnika, statek, łódka, autokar, samochód, oznaczenia pogody..../
- Wykonanie wystawy prac i uprzątniecie miejsc pracy.
- Podsumowanie zajęć.
Rozmowa na temat zajęć. Ocena aktywności uczniów i zebranie kart pracy do sprawdzenia. Samoocena „Czy jestem zadowolona (-lony) z mojej pracy na dzisiejszych zajęciach? – rysowanie „buziaczków” w zeszycie. Opracowała: Dorota Matuszelańska |
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|